چرا بهترین انتخاب در ساخت سازه های گلخانه ای، لوله فولادی گالوانیزه است ؟

1402/12/13
نویسنده : سامان دانش

چرا بهترین انتخاب در ساخت سازه های گلخانه ای، لوله فولادی گالوانیزه است ؟

لوله های گالوانیزه گلخانه ای گروهی از لوله های گالوانیزه است که در صنعت کشاورزی و بیشتر برای ساخت سازه های گلخانه ای استفاده می شود. لوله گالوانیزه گلخانه ای به روش های گالوانیزه سرد و گرم گالوانیزه می شود. با توجه به کیفیت و دوام بسیار بالاتر لوله های گلخانه ای تولید شده به روش گالوانیزه گرم، عمر این لوله ها 5 تا 6 برابر بیشتر از لوله های تولید شده به روش گالوانیزه سرد می باشد. این لوله های فولادی در محیط گرم و مرطوب گلخانه حدود 30-25 سال عمر می کنند.

در بازار فعلی لوله های فولادی، انواع لوله های فولادی صنعتی مناسب برای ساخت سازه به طور گسترده ای به عنوان چهارچوب گلخانه استفاده می شود. به طور کلی فولاد، سازه های گلخانه ای را می توان از انواع مختلفی از مواد ساخت. اگر در حال ساخت یک گلخانه هستید، انتخاب نوع چهارچوب برای استفاده یکی از اولین تصمیمات شما خواهد بود. و بدیهی است که برای اکثر کاربران انتخاب یک چهارچوب لوله ای مناسب برای پشتیبانی از کل ساختار گلخانه مهم است.

در بیشتر موارد، اسکلت‌های فولادی در گلخانه‌ها، خانه‌های سرگرمی کوچک ،سازه های فلزی بزرگ و.. استفاده می‌شوند. لوله فولادی گالوانیزه به طور کلی دارای سهم بازاری منطقی است. برخلاف سایر مصالح سازه ای فولادی، لوله فولادی گالوانیزه بلافاصله پس از تحویل آماده استفاده است و هیچ آماده سازی اضافی سطح، بازرسی زمان بر، رنگ آمیزی یا پوشش اضافی مورد نیاز نیست. در حقیقت پس از مونتاژ سازه، پیمانکاران می توانند بلافاصله مرحله بعدی ساخت و ساز را بدون نگرانی در مورد مواد فولادی گالوانیزه آغاز کنند. امروزه لوله های فولادی گالوانیزه گرم  در بازار محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر این، فرآیند گالوانیزه از فولاد در برابر آسیب زنگ زدگی محافظت می کند که می تواند در حین حمل و نقل، نصب و سرویس نیز رخ دهد.

 انتخاب لوله گالوانیزه می تواند از هزینه نگهداری و تعویض لوله های زنگ زده جلوگیری کنید. با استفاده از لوله های فولادی گالوانیزه، لوله های فولادی می توانند بسیار بیشتر از لوله های غیر گالوانیزه دوام آورده که باعث صرفه جویی در هزینه های ساخت گلخانه ی شود.

 

در مقایسه با سایر پوشش‌های معمولی لوله‌های فولادی، مانند رنگ‌آمیزی و پوشش پودری، عملیات گالوانیزه بسیار پر کار تر بوده و در نتیجه هزینه اولیه بالاتری را برای پیمانکاران به همراه دارد. علاوه بر این، لوله فولادی گالوانیزه به دلیل دوام و خاصیت ضد خوردگی، قابل بازیافت و استفاده مجدد داشته که تا حدودی باعث صرفه جویی در هزینه در طول کار پس از تعمیر و نگهداری می شود. در سال‌های اخیر، لوله فولادی نورد سرد معمولاً برای اسکلت فولادی در پروژه سازه های گلخانه ای استفاده می‌شود که دارای کیفیت سطح بالا وتلورانس ابعادی دقیق تری است، زیرا لوله فولادی نورد سرد قبلاً فرآیند خنک‌سازی را طی کرده است که به آن کمک می کند تا تلورانس ابعادی دقیق تری داشته باشد، در حالی که فولاد با نورد گرم دارای تلورانس ابعادی ببیشتری است.

لوله های گلخانه ای معمولا در اندازه های مختلف بین 2/1 اینچ تا 4 اینچ تولید می شوند. لوله های گلخانه ای گالوانیزه سافا معمولا در شاخه های شش متری تولید و عرضه می شوند. البته امکان تولید سفارشی در سایزهای دلخواه مشتری نیز وجود دارد.